سفارش تبلیغ
صبا ویژن

honline

نسل سوم زئون اینتل مقیاس پذیر: دریاچه یخی در فرم سرور

    نظر

راه اندازی پردازنده های Ice Lake Xeon Scalable  اینتل چند سالی است که در راه است. تأخیر در فرآیند تولید 10 نانومتری اینتل، تعدادی از موانع را برای همه خطوط تولید 10 نانومتری پیشنهادی اینتل، به‌ویژه خانواده Xeon با کارایی بالا ایجاد کرده است: تلاش برای تولید 660 میلی‌متر مربع سیلیکون بر روی یک فرآیند، در بهترین زمان دشوار است. اما اینتل دارای 10 نانومتر در مکانی است که از نظر اقتصادی شروع به خرده‌فروشی پردازنده‌های Xeon بزرگ می‌کند، و عرضه رسمی امروز نسل سوم Xeon Scalable اینتل در پشت بیش از 200000 واحد است که تا به امروز برای مشتریان عمده ارسال شده است. پرچمدار جدید، Xeon Platinum 8380، دارای 40 هسته، PCIe 4.0 است و از مزایای IPC در هسته پردازنده Sunny Cove اینتل بهره می برد. ما آن را در برابر بهترین های موجود در بازار آزمایش می کنیم.

 

نسل سوم Xeon اینتل مقیاس پذیر: 10 نانومتر می رود سازمانی

امروز اینتل مجموعه کاملی از پردازنده‌ها را با نام تجاری Xeon Scalable Ice Lake که بر اساس فرآیند 10 نانومتری آن ساخته شده است، عرضه می‌کند. این پردازنده ها، تا 40 هسته در هر سوکت، تنها برای سیستم های تک سوکت و دو سوکت طراحی شده اند و در بازار با سایر گزینه های x86 و Arm موجود رقابت می کنند. با این نسل جدید، هدف اینتل دوگانه است: اول، ارتقای نسل در مقایسه با نسل دوم، اما همچنین روایتی در مورد فروش یک راه حل به جای فروش ساده یک پردازنده.

 

پیام‌های اینتل با Ice Lake Xeon Scalable جدید (ICX یا ICL-SP) از عملکرد ساده تک هسته‌ای یا چند هسته‌ای دور می‌شوند و در عوض مجموعه ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند AVX-512، DLBoost، شتاب رمزنگاری و امنیت را همراهی می‌کند. با بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری مناسب یا همراه با محصولات تخصصی خانواده اینتل، مانند Optane DC Persistent Memory، Agilex FPGAs/SmartNIC، یا Ethernet سری 800، عملکرد بهتر و معیارهای بهتری را برای کسانی که واقعاً سیستم‌ها را خریداری می‌کنند، ارائه می‌دهد. به عقیده اینتل، این زاویه آن را در موقعیت بهتری نسبت به رقبای خود قرار می دهد که تنها زیرمجموعه محدودی از این ویژگی ها را ارائه می دهند، یا فاقد زیرساخت برای متحد کردن این محصولات تحت یک نام تجاری ساده برای استفاده هستند.

بیشتر بخوانید » خرید CPU

ویفر از پردازنده های 10 نانومتری Ice Lake Xeon 40 هسته ای

 

با این وجود، راه اندازی نسل جدیدی از محصولات و مجموعه ای گسترده، تضمین می کند که محصول واقعاً برای ادعاهای عملکرد پایه خام خود تحت آزمایش قرار گیرد. این نسل از Xeon Scalable، اولین نسل 10 نانومتری اینتل، از معماری جدیدتری از هسته Sunny Cove استفاده می‌کند. مزایای این هسته، همانطور که توسط اینتل توضیح داده شده است، با افزایش 20 درصدی عملکرد خام اضافی شروع می شود، که از طریق یک هسته بسیار گسترده تر با قسمت جلویی بهبود یافته و منابع اجرایی بیشتر فعال می شود. خارج از هسته، پهنای باند حافظه هم با افزایش کانال‌های حافظه از شش به هشت بهبود می‌یابد، بلکه همچنین تکنیک‌های واکشی جدید حافظه و بهینه‌سازی‌هایی که پهنای باند را تا 100 درصد با بازده +25 درصد دیگر افزایش می‌دهد، بهبود می‌یابد. اتصال مش بین هسته ها همچنین از الگوریتم های به روز شده برای تغذیه IO به و از هسته ها استفاده می کند و اینتل مدیریت بهتر انرژی را از طریق عوامل مدیریت توان مستقل در هر بلوک IP ترویج می کند.

علاوه بر این، اینتل ویژگی‌های شتاب‌دهنده را لایه‌بندی می‌کند و بیان می‌کند که با عملکرد خام، نرم‌افزار بهینه‌سازی شده برای این شتاب‌دهنده‌ها بهبودی بهتر از نسل قبلی را شاهد خواهد بود. این با چیدمان اصلی هسته شروع می شود، به خصوص که به دستورات SIMD مانند SSSE، AVX، AVX2 و AVX-512 مربوط می شود: اینتل پشتیبانی رمزنگاری بهتری را در سراسر ISA خود فعال می کند، AES، SHA، GFNI و دستورالعمل های دیگر را قادر می سازد اجرا شوند. به طور همزمان در تمام مجموعه دستورالعمل های برداری. AVX-512 فرکانس‌ها را در طول عملیات بیت پیچیده‌تر برای ICX با نگاشت هوشمندانه‌تر بین دستورالعمل‌ها و مصرف برق بهبود داده است، و فرکانس 10% اضافی را برای تمام دستورالعمل‌های 256 بیتی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، فناوری‌های انتخاب سرعت اینتل، مانند نمایه عملکرد، بهبود فرکانس پایه، بهبود فرکانس توربو، و کمک هسته‌ای برای اطمینان از حداکثر عملکرد هر هسته یا کیفیت خدمات در طول سیستمی که به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسته به نیاز مشتری است. سایر ویژگی‌های جدید عبارتند از نرم‌افزار گارد Extensions، که اندازه‌های enclave را تا 512 گیگابایت در هر سوکت با مدل‌های انتخابی امکان‌پذیر می‌کند.

Ice Lake’s Sunny Cove Core: قسمت 2

هسته Sunny Cove در واقع قبلاً در بازار بوده است. اینتل یک نوع مصرف کننده از هسته و یک نوع سرور از هسته ساخته است. Ice Lake Xeon دارای نوع سرور، با حافظه پنهان بزرگتر و نقاط بهینه سازی کمی متفاوت است، اما این نوع مصرف کننده است که ما به صورت لپ تاپ دیده و آزمایش کرده ایم. Sunny Cove بخشی از مجموعه پردازنده‌های Ice Lake اینتل است که عملکرد آن را در 1 آگوست 2019 بررسی کردیم که 614 روز پیش بود. این مدت زمان بین فعال کردن هسته برای نوت بوک و فعال کردن همان هسته (با ارتقاء برای سرورها) در شرکت تقریباً ناشناخته است، اما نشان دهنده مشکلات اینتل در تولید است.

با این وجود، در تست نوت بوک هسته Ice Lake، عملکرد خام 17-18% نسبت به نسل قبلی را شاهد بودیم، با این حال این به هزینه 15 تا 20% از نظر فرکانس بود. جایی که محصول واقعاً برتر بود در سناریوهای محدود حافظه بود، جایی که یک کنترلر حافظه جدید ارتقاء بهتری نسبت به نسل ایجاد کرد. همانطور که در بررسی می بینید، وقتی صحبت از این نسل از پردازنده های Xeon Scalable با هسته جدید می شود، در بارهای کاری بدون شتاب، داستان بسیار مشابهی داریم. همانطور که گفته شد، سخت افزار مصرف کننده اغلب با TDP محدود است، به خصوص لپ تاپ ها! با پلتفرم جدید Ice Lake Xeon، اینتل پیک TDP را از 205 وات به 270 وات افزایش می‌دهد که مزیت‌های عملکردی بیشتری نیز به همراه دارد.

 

برای خرید این محصول میتوانید به وب سایت رایان وی آی پی مراجعه کنید.